تلگرام مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

ایراد بزرگ آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ (ویدیو)

ایراد بزرگ آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ (ویدیو)

مجله کارگزینی – آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان در ابتدای مرداد ماه سال جاری به تصویب هیات وزیران رسید و در شهریور ماه سال ۱۴۰۳ اصلاحیه آن صادر و ابلاغ گردید.

به گزارش مجله کارگزینی، بر اساس مفاد جزء (۱) بند (ر) ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت، به ­منظور برقراری عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز منتاسب‌سازی حقوق بازنشستگان با نود درصد (۹۰%) حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به ­عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل چهل درصد (۴۰%) و در سالهای دوم و سوم هر کدام سی درصد (۳۰%) ما­به­التفاوت تا نود درصد (۹۰%) یاد­شده خواهد بود. آیین ­نامه اجرائی این جزء به­ تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بر اساس جزء (۶) ماده (۱) آیین نامه مصوب (با اصلاحات بعدی)، منظور از مابه التفاوت؛ اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با نود درصد (۹۰%) میانگین مبلغ حقوق و فوق العاده های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند (ث) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور.(اصلاحیه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۱)

در صورت اجرای مصوبه مذکور، اختلاف حقوق بازنشستگان هرگز معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان متناظر نخواهد شد و شکاف موجود همچنان عمیق باقی خواهد ماند.

در همین ارتباط توضیحات استاد خسروی که در سیصد و شصت و چهارمین جلسه مجمع عمومی مدیران توسعه منابع انسانی به میزبانی سازمان بهزیستی کشور در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد در ادامه آمده است.

اینستاگرام مجله کارگزینی

https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa

تلگرام مجله کارگزینی

http://t.me/+eRSSofhaSpo4ZGNk

بله مجله کارگزینی

https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk

ایتا مجله کارگزینی

https://eitaa.com/joinchat/2472476892Cc49c00e72f

kargozin.com وب‌سایت

یک نظر

  • نصیری گفت:

    اگر به مشروح مذاکرات مجلس در تصویب برنامه ششم توسعه توجه شود علت اینکه مقرر شد حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد شاغلین همسان سازی شود نه ۱۰۰ درصد این بود که گفته شد چون شاغلان مالیات و… پرداخت می کنند و بازنشستگان از پرداخت مالیات معاف هستند لذا میزان همسان‌سازی ۹۰ درصد باشد در واقع این ۱۰ درصد تفاوت بابت همین کسورات قانونی بود .
    اینکه در آئین نامه همسان‌سازی قانون برنامه هفتم همسان سازی ۹۰ درصدی بعد از کسر مالیات و بیمه ذکر شده در واقع همسان‌سازی را به عدد ۸۰ درصد و کمتر تقلیل داده است و این تخلف محرز از قانون مصوب مجلس است .

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *