مادران مشمول کاهش سن بازنشستگی + نکات مهم
- kargozin.com
- مجله کارگزینی, مطالب اختصاصی
مادران مشمول کاهش سن بازنشستگی + نکات مهم
مادران مشمول کاهش سن بازنشستگی + نکات مهم
یادداشتی بر بند (ت) ماده (17) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
نویسنده: مصطفی علیمحمدی
ایمیل: mustafa.alimohammadi@gmail.com
تصويب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
تاریخ تصویب قانون: 1400/07/24
تاریخ ابلاغ قانون: 1400/08/24
تاریخ درج قانون در روزنامه رسمی: 1400/08/27
تاریخ لازمالاجرا شدن قانون: 1400/09/13
ماده ۱۷ ـ احكام ذيل نسبت به همه مستخدمين و كاركنان در كليه بخشهاي دولتي و غيردولتي لازم الاجراء ميباشد:
ت ـ مادران شاغلي كه از زمان لازم الاجراء شدن اين قانون فرزند يا فرزنداني به دنيا خواهند آورد به ازاي هر فرزند، ميتوانند از يك سال كاهش در سن بازنشستگي برخوردار شوند و براي فرزند سوم و بيشتر ميزان كاهش يك و نيمسال به ازاي هر فرزند خواهد بود. حداقل سن بازنشستگي مشمولين اين بند، براي مادران داراي يك فرزند چهل و دو سال، داراي دو فرزند چهل و يك سال و داراي سه فرزند و بيشتر چهل سال و حداقل با بيست سال سابقه بيمه است. برقراري مستمري يا حقوق بازنشستگي متناسب با سنوات پرداخت حق بيمه در زمان اشتغال ميباشد.
تبصره ـ بار مالي اجراي اين ماده از محل منابع حاصل از اجراي ماده (72) اين قانون در رديف خاصي در بودجه سنواتي پيش بيني و به سازمان تأمين اجتماعي و ساير صندوق هاي بازنشستگي تخصيص داده ميشود.
نکات؛
* با توجه به صدر ماده و مفاد مندرج در بند مربوطه مبنی بر اجرای آن در تمام بخشهای دولتی و غیر دولتی ملاک سابقه بیمهپردازی قابل قبول میباشد. {که میتواند در بخش دولتی و غیر دولتی و یا به صورت تجمیعی مورد لحاظ قرار گیرد.}
* دایره شمول برای مادران شاغلی است که از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون {1400.09.13} صاحب فرزند یا فرزندانی میشوند.
* با تمام ارفاقها در نهایت دو شرط حداقل سن 40 سال و حداقل سابقه 20 سال برای اجرای موضوع لازم میباشد.

* شایسته است صندوقهای بازنشستگی به منظور اجرای شفاف این ماده قانونی، دستورالعمل یا بخشنامه مربوطه را صادر نمایند.
* اجرای این قانون در شرایط اقتصادی شکوفا قطعاً میتوانست دارای جذابیت بیشتری باشد، ولیکن در شرایط اقتصادی فعلی اکثریت مادران فداکار این مرز و بوم برای کمک به اقتصاد خانوار، به جای بازنشستگی ادامه خدمت را ترجیح خواهند داد چراکه برقراري مستمري يا حقوق بازنشستگي متناسب با سنوات پرداخت حق بيمه در زمان اشتغال ميباشد.

اینستاگرام مجله کارگزینی
https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa
تلگرام مجله کارگزینی
بله مجله کارگزینی
https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk


15 نظر
افزایش ۵۰ درصدی حقوق در سال ۱۴۰۵
«نماینده محترم، فشار معیشت فقط پایتخت نیست این بودجه ناعادلانه است»
«نماینده محترم صدای کارمندان باشید نه توجیهکننده اعداد غیرواقعی»
مرد بفال پرسید :
چند من خربزه میخواهی .
گفتم. ،،، دل خوش سیری چند …!!!! ؟؟؟
حقوق کارمندان بهزیستی جوابگوی یک هفته خانوادهاشون نیست چرا عدالت در پرداخت وجود ندارد چرا کارمندان بهزیستی فراموش کردن فقط بفکر کارمندان نهادهای عمومی خصوصی هستند مگر خون آنها از ما رنگین تر هست چرا حکومت داری بلد نیستید
باسلام. اگربس است یک حرف بس است ؟ مستاجرم باحقوقها
کارمندان بهزیستی بیشترین فشار روانی در برابر کمترین حقوق.
و این ظلمی است آشکار که خدا شاهد آن می باشد.
اینها که گوش شنوا ندارن خداوند دردنیا گرفتارشان کند ان شاءالله.
http://www.kargozin.com/?p=18878
گور پدرتون با این افزایش حقوقتون
گوه بقبر اجدادتون با این تسویب حقوق
پدیده زیر میزی عامل اصلی ورشکستگی وزارت بهداشت وکسر بودجه سازمان های تابعه
پدیده فاجعه بار زیر میزی درایران جدای از منظر بیماران اگر دید مالیات به آن نگا کنیم می بینیم هرسال درمجموع مبلغ سربه فلک کشیده ومبالغ نجومی تحت عنوان زیرمیزی از بیماران گرفته می شود که حتی یک ریال ازآن به اداره مالیات ویا خزانه وزرات بهداشت وارد نمی شود ومسقیم به جیب جراح وارد می شود درحالیکه درآلمان بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از درآمد جراحان به اداره مالیات کشور تعلق می گیرد حال عجیب است که چرا نماینده های مجلس جلوی این فاجعه تاریخی واختلاس تاریخی را نمی گیرند یعنی نباید درپدیده زیر میزی فقط بیماران شاکی باشند بلکه مسولین بیت المال مردم ومسئولین بودجه مجلس شکایت وجلوی اینکار را بگیرند. سال قبل جراحان آلمان ۹۷۷ همت مالیات پرداخت کردند وجراحان ایران وپزشکان فقط ۳ همت مالیات پرداخت کردند حال به حجم سرسام آور فرار مالیاتی جراحان درایران توجه کنید وببینید که علت کسر بودجه ونبود بودجه برای بازی سازی مراکز درمانی ونبود بودجه زیرساخت ازکجامنشا می گیرد.
این حکومت لحظه به لحظه کشور را به لبه پرتگاه سقوط و نابودی نزدیک و نزدیکتر میکند
خاک بر سر مسئولین بی سواد احمق ونهفهم وبی دین وبی سواد من نمیدونم این همه احمق چطور دور هم جمع شده اند
دولت داره کاری میکنه که کارمندان مزایای کمتری بگیرن و از بدترین وزارت خانه ها ،وزارت بهداشت که در حق کادر درمان و پرسنل پشتیبانی این وزارتخانه ظلم کرده و کمترین حقوق و مزایای را در بین بقیه وزارت خانه ها به پرسنل میدهد فقط هوای خودشون (پزشک ها )رو دارن
تعجبم که این همه احمق را چطور گل چین کردن که مغز شون کشش نداره که این افزایش حقوق نیست این میشه کاهش سی درصدی پیش ازاغاز سال جدید نه بیست درصد افزایش حقوق اون هم که با لطف این دوستان مردم آزار ده درصد مالیات شاملش میشه
با این تورم و درامد ها فقط باعث فقرو فحشا و اختلاس میشید دلم میخواد خون گریه کنم