یاداشتی بر بخشنامه اخیر ساعات کاری سازمان اداری و استخدامی
- kargozin.com
- مجله کارگزینی, مطالب اختصاصی

یاداشتی بر بخشنامه 1404 ساعات کاری سازمان اداری و استخدامی
نویسنده: مصطفی علیمحمدی
ایمیل: mustafa.alimohammadi@gmail.com

مجله کارگزینی – بر اساس ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری ساعات كار كارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته ميباشد و ترتيب و تنظيم ساعات كار ادارات با پيشنهاد سازمان و تصويب هيأت وزيران تعيين ميگردد و تغيير ساعت كار كارمندان در موارد ضروري با رعايت سقف مذكور با دستگاه ذيربط ميباشد.
سوال اول: چرا ساعت پایان کار اعلام نمیشود؟
باتوجه به ساعت مقرر در قانون و به منظور انعطاف در اجرای آن صرفاً شروع ساعت کاری اعلام و ترتیب و تنظیم آن به نوعی تفویض شده است.

دستگاههایی که ۶ روز کاری دارند تقریباً روزانه هفت ساعت و بیست دقیقه موظفی ساعت کاری دارند.
۴۴÷۶=۷.۳
دستگاههایی که ۵ روز کاری دارند تقریباً روزانه هشت ساعت و چهل و هشت دقیقه موظفی ساعت کاری دارند.
۴۴÷۵=۸.۸
سوال دوم: چرا قبلاً پنجشنبهها تعطیل بودیم و زودتر تعطیل میشدیم؟
تمام مصوبات و بخشنامههای ابلاغی بر انجام ۴۴ ساعت کار در هفته تاکید دارد. ولیکن علت تعجیل در خروج و یا تعطیلی پنجشنبهها از ظرفیت دورکاری بدون تغییر در ساعت موظفی مقرر در قانون استفاده میشد.
ببینید؛ استفاده استان کرمانشاه از ظرفیت دورکاری برای تعطیلی پنجشنبهها
سوال سوم: آیا میشود از شناوری استفاده کنیم؟
براساس تبصرههای بند (۱) تصويب نامه تعيين ساعات آغاز به كار ادارات و مشاغل مختلف و بخشنامه اخیر، در کلانشهرها اگر شرایط زیر را داشته باشید میتوانید از شناوری بهرهمند شوید؛
۱. پدر و مادر هر دو شاغل دستگاههای اجرایی باشند، یا کارمند از بانوان سرپرست خانوار باشد.
۲. فرزند در مقاطع پيش دبستان و دبستان و يا فرزند زير شش سال داشته باشند.
دستگاههاي اجرايي مكلفند در مدت زمان اجراي اين بند [دو هفته ابتدایی مهرماه]، با يك ساعت شناوري ساعت آغاز به كار، موافقت نمايند.

دستگاهی که شروع به کارش ساعت ۷ میباشد میتواند تا ساعت ۸ از موضوع شناوری استفاده کند.
دستگاهی که شروع به کارش ساعت ۸ میباشد میتواند تا ساعت ۹ از موضوع شناوری استفاده کند.
و البته شایسته است باتوجه به مفاد مقرره مشمولان ضمن اشاره به شرایط خود برای استفاده از موضوع شناوری آنرا به صورت مکتوب درخواست نمایند و دستگاه اجرایی در صورت حصول شرایط مکلف به پذیرش آن خواهد بود.
اینستاگرام مجله کارگزینی
https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa
تلگرام مجله کارگزینی
بله مجله کارگزینی
https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk
ایتا مجله کارگزینی

ساعات کاری سازمان اداری و استخدامی ساعات کاری سازمان اداری و استخدامی ساعات کاری سازمان اداری و استخدامی


19 نظر
میتوان از دورکاری استفاده کرد؟
بله در صورت فراهم بودن شرایط و امکانات
۴۴ ساعت در هفته نیست ۱۷۶ ساعت در ماهه در قانون . ماه ۴ هفته و دو یا سه روزه . الان هلال احمر تهران ساعت ۷ الی ۱۶ بجز ۵شنبه ها ابلاغ شده . خیلی زیاده . شناور هم هست و برخی ۹ میان ۱۸ میرن . عملا روزی ۱۰ ساعت مصرف انرژی کلید خورد
واقعا خنده داره، از یه طرف ئیس جمهور مگیه ۴ ساعت خوبه گارکنیم، باز میان ۸ ساعت میبندنمون به کار و هدررفت انرژی آب و برق و گازو…
قسم حضرت عباستون رو باور کنیم یا دم خروس رو
شهرری شهر ساعت کار از ۷ الی ۱۶ داریم هلال احمر . کنار ما جهاد ۸ الی ۱۵
سلام .ساعت کاری ادارات از۷صبح تا۱۴:۳]قدمتش به یک قرن میرسه .زمانیکه کارهابا مرکب وقلم بود وسیستمهای پیشرفته رایانه واتوماسیون نبود.زمانیکه پدربزرگها وپدران ما ازساعت ۴صبح بیدارمیشدند .درماههای اخیر کاملا ثابت شد که اکثریت کسب وکارها ومشاغل وبازار ازساعت ۱۰صبح به بعد اقدام به شروع کارمیکنند .دراین چند ماه مردم وادارات وسازمانها کم کم به این روال عادت میکردند .بعنوان یک کارمند که نزدیک به ۳۰ساله شاغلم ازساعت ۷صبح تا ۱۰صبح تعداد مراجعین به تعداد انگشتان دست نمیرسد واین درحالیست که تمام سیستمهای برقی وروشنایی از۶:۳۰صبح روشن وکارمندان خمیازه کشان پشت میزها بیکار نشسته یادرحال سرگرمی باگوشی ویامصرف اب وبرق بی مورد و……می باشند .باید تجدیدنظر جدی درساعات کار وتعطیلی روز شنبه بعمل اید .
الان ۸صبح تا۴:۴۵ بعدازظهربرای مااعلام شده خداشاهده ازساعت ١۳ الی ۱۴:۴۵ بجزضرربرای کشوروخودکارمند چیزی عایدکشورعزیزم نمی شود کولرهاروشن تلفنها مشغول وراجی وسایرامکاناتی که هدرمی رود خود دانید اماواقعا ارباب رجوعی نیست حداقل خوب بود ازساعت ۷صبح تا۲بعدازظهرمیشد کمترانرژی حروم می شد بااین روش که خسروان صلاح کشورخویش دارند به ترکستان می رسد
واقعا درست می فرمایید
ولی نمیدونم چرا آقایون اینو خودشون نمیدونن
کی به کیه از ولایت شعبون بی مخ ها برو بریم تایلند
پزشکیان گاها حرف حق میزند همون ۴ ساعت کاری در هر روز هفته تمام است هم کارمند انگیزه وکیفیت کاریش میره بالا وام صرفه جویی از آب وبرق وگرمایش ویا کولر میشه
حرف آقای پزشکیان رو اجرا کنید بخدا به هیچی نمیرسیم ارباب رجوع هم تا دوازده بیشتر نمیاد …از طرفی هزینه غذا و …نداریم انگیزه نمیمونه ..گرسنگی و خستگی فرسودمون میکنه..بخصوص برای ما که راه دوریم یکساعت تو راه خونه ایمعملا چهار خونه ایم…توانی نداریم
سلام تعطیل کاری ۵شنبه بسیار خوب بود ۶ماهه دوم سال را هم همه استان ها اجراکنن
با سلام. تعداد کارمندان دولت باید کم بشن. و هر کارمند به منظور بهروری و کارائی بیشتر کار دو یا سه نفر را انجام دهد. واقعا با این روشی که برای کارمندان در پیش گرفته اند ، حق کارگران و نیروهای خدماتی ضایع میشود. چرا که به طور کامل و هر روز سر کارند . و اضافه کاری هم دریافت نمیکنند.
سلام ساعات کاری برای نیروهای شیفتی به چه صورت است؟ کسانی که حسب شرایط شغلی باید شبانهروزی در محل خدمت حاضر باشند در ماه چند ساعت باید کار کنند؟
آیا اگر ارگانی به کارمندان دورکاری نده خلاف قانون عمل کرده؟ میشه شکایت کرد؟
سلام و عرض ادب؛
باید شغل کارمند ماهیت دورکاری داشته باشد.
با افزایش حقوق 60 درصدی کارگری کارمند شرکتی با سابقه یکسان از کارمند رسمی رشته تخصصی و تحصیلات آکادمی بیشتر میگیره آیا این انصافه!
خداشاهده کارکنان وزارت بهداشت به فلاکت افتادن حقدق یک کارگرمحترم مرغداری های اطراف دوبرابریک کارمندبهداشت است
متاسفانه فریادرسی هم نیست
وقتی مسئولین ومدیران بی دردی داریم که حقوق ومزایای اونا پول توجیبی بچه هاشون هم نمیشود،وما در فکر پول جورکردن برای یک کیلوگوشت تاز هستیم که دلی از یک آبگوشت در بیاریم،چه جای گله وااعتراض میتونه وجود داشته باشد.