تلگرام مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

بخشنامه رفع ابهام و پاسخگویی به سوالات دستورالعمل اجرایی نحوه محاسبه و پرداخت ترمیم حقوق کارکنان حوزه سلامت

“بخشنامه رفع ابهام و پاسخگویی به سوالات دستورالعمل اجرایی نحوه محاسبه و پرداخت ترمیم حقوق کارکنان حوزه “سلامت” (بخشنامه شماره :۲۰۹/۴۳۶۱/د تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۴)

دانلود فایل PDF بخشنامه

معاونین محترم توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سایر سازمانها و موسسات وابسته

با سلام و احترام؛

پیرو بخشنامه شماره ۱۰۰/۴۳۳ مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۳ مقام عالی وزارت با موضوع “دستورالعمل اجرایی نحوه محاسبه و پرداخت ترمیم حقوق کارکنان حوزه “سلامت” و با توجه به سؤالات و ابهامات متعدد مطرح شده از سوی موسسات ،تابعه به منظور اتخاذ وحدت رویه و شفاف سازی موارد زیر جهت استحضار و رعایت در پرداخت مبلغ مذکور اعلام می شود

۱- کارکنان مشمول دریافت مبلغ ترمیم به صراحت در ماده (۱) دستورالعمل فوق الذكر عنوان گردیده اند و در حال حاضر این مبلغ به روابط استخدامی که در این ماده ذکر نشده، تعلق نخواهد گرفت.

۲- طبق بند (۳) بخشنامه ۲۰۹/۲۲۴ د مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹) تصویر (پیوست) و با توجه به لزوم رعایت تبصره ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین و پرداخت هرگونه فوق العاده و قلم حقوقی خارج از ضوابط قانون کار در زمان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار و پس از آن امکان پذیر نمی باشد؛ لذا مبلغ ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت در حال حاضر به کارکنان مشمول طرح طبقه بندی قانون کار قابل پرداخت نیست.

تبصره – نیروهای شرکتی از محدودیت این بند مستثنی می باشند.

منظور از کسری کارکرد در هر ماه در تبصره (۱) ماده (۳) دستورالعمل کسر نسبت به کارکرد موظف بوده و قوانین و مقررات کاهش ساعات کاری کارمندان را شامل نمی گردد.

۴- مبلغ ترمیم حقوق بانوان در حالت اشتغال خدمت نیمه وقت به استثنای مشمولین ماده (۲۷) قانون حمایت از معلولان همانند سایر اقلام حقوقی به صورت ۵۰ درصد محاسبه می گردد.

۵- رعایت ضوابط و مقررات مربوط به پرداخت حقوق و مزایای ماهیانه کارکنان برای پرداخت مبلغ ترمیم نیز الزامی است.

۶- این مبلغ در خصوص مشترکین صندوق تامین اجتماعی که در مرخصی استعلاجی به سر میبرند و از مؤسسه حقوق و مزایا دریافت نمی نمایند قابل پرداخت میباشد

۷- کارکنانی که در مأموریت آموزشی تمام وقت به سر میبرند با توجه به ماده (۷) دستورالعمل از امتیازات سطح (۲) بهره مند می گردند.

۸- در خصوص ماده (۷) دستورالعمل، لازم به توضیح است مبنای عمل در خصوص سطح بندی کارکنان، شغل مورد تصدی و محل خدمت آنان خواهد بود و کارکنان مشاغل اختصاصی که به هر دلیل در مشاغل عمومی مشغول انجام وظیفه میباشند در سطح (۲) قرار خواهند گرفت.

۹- مبلغ ترمیم حقوق جانبازان حالت اشتغال بر اساس محل پست سازمانی تعیین خواهد شد.

بهروز رحیمی

معاون توسعه مدیریت و منابع

مطالب پیشنهادی

اینستاگرام مجله کارگزینی

https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa

تلگرام مجله کارگزینی

http://t.me/+eRSSofhaSpo4ZGNk

بله مجله کارگزینی

https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk

ایتا مجله کارگزینی

https://eitaa.com/joinchat/2472476892Cc49c00e72f

kargozin.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *