تلگرام مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

نرم افزار محاسبه افزایش دستمزد مشمولین قانون کار در سال ۱۴۰۳

دانلود نرم افزار محاسبه افزایش دستمزد مشمولین قانون کار در سال ۱۴۰۳ (کلیک کنید)

مجله کارگزینی – نرم افزار محاسبه افزایش دستمزد ابتدای سال ۱۴۰۳ مشمولین قاتون کار در اختیار شما همراهان عزیز مجله کارگزینی (kargozin.com) قرار گرفته است تا با استفاده از آن، این امکان را داشته باشید تا نسبت به محاسبه افزایش دستمزد ابتدای سال ۱۴۰۳ خود (به نسبت آخرین دستمزد سال ۱۴۰۲) اقدام نمایید.

این نرم افزار در نسخه ویندوز تهیه شده و بر روی رایانه های شخصی و لپ تاپ بصورت پرتابل و بدون نیاز به نصب قابل اجراست.

شمای صفحه اصلی نرم افزار:

افزایش دستمزد 1403

یخش ورود اطلاعات

در این بخش باید به سوالات مطرح شده (که برای هر فرد پاسخ متفاوتی خواهد داشت) پاسخ دهید.

مبنای محاسبات: نرم افزار قادر به محاسبه دستمزد کارگران مشمول قانون کار در ماه های ۳۰ و ۳۱ روزه می باشد و کافی است در ابتدای کار، مبنای محاسبه خود را تعیین نمایید.

پایه سنوات: می دانیم که شرط بهره مندی کارکنان از “پایه سنوات”، دارا بودن حداقل یک سال سابقه کار در آخرین کارگاه محل کار (کارگاه فعلی) است و بر همین اساس لازم است در صورت دارا بودن حداقل یک سال سابقه کار در کارگاه فعلی،  سوال مربوط را با “بله” پاسخ دهید.

عائله مندی (حق اولاد): به آقایان و خانم های مشمول قانون کار، در صورت داشتن فرزند و مشروط به داشتن حداقل ۷۲۰ روز بیمه پردازی، به ازای هر فرزند معادل سه روز حداقل دستمزد مصوب پرداخت می شود. لذا جهت انجام درست محاسبات، لازم است علاوه بر ذکر تعداد فرزندان، بخش مربوط به حداقل سابقه بیمه نیز با “بله” یا “خیر” پاسخ داده شود.

حق تاهل: آیتمی که برای اولین بار وارد قرارداد کارگران شده است و ارقام آن به کارکنانی تعلق می گیرد که در حال حاضر “متاهل” یاشند. در صورت عدم ذکر وضعیت تاهل در بخش مربوطه، محاسبات با پیش فرض مجرد بودن کاربر ادامه خواهد یافت.

حقوق پایه: حقوق پایه روزانه (دستمزد روزانه) هر یک از کارگران مشمول قانون کار از رقم حداقل دستمزد روزانه مصوب شورای عالی کار نمی تواند کمتر باشد و در این بین کارکنانی هستند که رقم دستمزد آنان بیش از حداقل دستمزد مصوب روزانه است و بر همین اساس در هنگام ورود اطلاعات در صورت عدم پاسخ گویی و خالی گذاشتن رقم حداقل دستمزد روزانه، محاسبات با فرض بر اینکه فرد در زمره کارگران حداقل بگیر قرار دارد ادامه خواهد یافت.

نکته مهم: طراحی و محاسبات نرم افزار در بخش “دستمزد پایه” و “پایه سنوات” بر مبنای ورود اطلاعات این بخش ها بر اساس دستمزد “روزانه” است و در صورتی که قرارداد شما بر اساس حقوق ماهیانه تنظیم شده باشد، بایستی دستمزد مندرج در قرارداد خود را بر ۳۰ تقسیم نموده و در فیلد مربوطه ولرد نمایید.

 

نتایج ورود اطلاعات

در این بخش با توجه به اطلاعات وارد شده در مرحله قبل و پس از فشردن کلید “محاسبه حکم”، نتایج محاسبات به نمایش در خواهد آمد.

نتایجی که مبنای محاسبات آن بر اساس ماه های ۳۰ و ۳۱ روزه (با توجه به انتخاب در مرحله قبلی) انجام شده است و در یک ستون ارقام آخرین قرارداد سال ۱۴۰۲ و در ستون دیگر ارقام اولین قرارداد سال ۱۴۰۳ قابل مشاهده است.

نتایج تکمیلی محاسبات

در بخش سوم، جدول محاسبه مجموع افزایش کلی ارقام سال ۱۴۰۳ به نسبت ارقام سال ۱۴۰۲ قابل مشاهده است و می توانید این نسبت افزایش را بصورت “درصد” نیز ملاحظه نمایید و علاوه بر آن، نرخ یک ساعت اضافه کار کارمند در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نیز محاسبه و با هم مقایسه  شده است.

در پایان از کارشناسان، علاقمندان و صاحب نظران انتظار می رود در بخش نظرات، نسبت به درج نظر اصلاحی یا پیشنهادی جهت بهبود کار اقدام فرمایند.

پیروز و سربلند باشید

صیاح الدین شهدی

kargozin.com وب‌سایت

یک نظر

  • احمدزاده گفت:

    درود سپاس بیکران بر شما مهندس شهدی عزیز و تیمتون
    بسیار عالی و مفید بود

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *