تلگرام مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

طبقه‌بندی مشاغل حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در ۷ سطح

شرایط ارتقاء و شیوه جبران خدمت در مشاغل حوزه فناوری اطلاعات تا شهریور ابلاغ می‌شود
 
طبقه‌بندی مشاغل حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در ۷ سطح

مجله کارگزینی – سازمان اداری و استخدامی کشور، طی بخشنامه‌ای، طبقه‌بندی مشاغل حوزه فناوری اطلاعات را به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد و شرایط ارتقاء و شیوه جبران خدمت در مشاغل این حوزه نیز تا شهریور ۱۴۰۳ ابلاغ می‌شود.

به گزارش مجله کارگزینی و به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری این سازمان، ضمن اعلام این خبر گفت: تهیه شناسنامه و شاخص‌های رتبه‌بندی مشاغل مندرج در این بخشنامه با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال انجام است که بر این اساس، مشاغل ۷گانه ابلاغی، در ۵ سطح رتبه‌بندی می‌شوند.

وی افزود: همچنین شرایط احراز شغل برای کارمندان و همچنین شرایط ارتقاء و شیوه جبران خدمت در مشاغل در سطوح مختلف تدوین می‌شود که پس از بررسی و تایید در شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی تا پایان شهریور ۱۴۰۳ ابلاغ خواهد شد.


بر اساس این بخشنامه تمامی دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف هستند، موظفند شاغلان حوزه فناوری اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی را در ۷ عنوان شغلی طبقه‌بندی کنند. 

عناوین مشاغل در این بخشنامه «طراح و راهبر خدمات و معماری سازمانی»، «طراح و توسعه‌دهنده نرم‌افزار»، «مهندس شبکه و زیرساخت»، «مهندسی امنیت فناوری اطلاعات»، «متخصص علم داده»، «پشتیبان فناوری اطلاعات، سخت‌افزار و خدمات» و «مدیر فناوری اطلاعات» ذکر شده است. 

همچنین بر اساس این بخشنامه، پرداخت فوق‌العاده‌ویژه، موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری تا ۵۰ درصد برای شاغلان حوزه فناوری اطلاعات از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۳ با تصویب شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است. 

kargozin.com وب‌سایت

‫2 نظر

  • ادمین گفت:

    پس قانون نظام هماهنگ (شهرداری ها ) چی ؟!

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *