تلگرام مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

مصوبه هیات وزیران؛ افزایش فوق‌العاده ویژه کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

فوق‌العاده ویژه در ایستگاه آخر؛

مصوبه هیات وزیران؛ افزایش فوق‌العاده ویژه کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مجله کارگزینی – بر اساس مصوبه ابلاغی هیات وزیران، فوق‌العاده ویژه (موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری) برای ۲۵ درصد از مشاغل مورد عمل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه آن به میزان ۳۵ درصد برای مشاغل عمومی و ۵۰ درصد برای مشاغل اختصاصی تعیین گردیده است.
تاریخ اجرای احکام صادره از اول مهرماه سال ۱۴۰۲ و در سقف اعتبارات مربوط و تخصیص یافته و از محل منابع داخلی و پس از تایید سازمان برنامه و بودجه خواهد بود و کارکنان واحدهای حقوقی و فناوری اطلاعات (اگر چه جزء مشاغل عمومی هستند)، پس از رتبه‌بندی، از سقف ۵۰ درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌اای مستمر برخوردار خواهند شد.
قبلا سایر دستگاه‌های اجرایی از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱، طی مصوباتی (اینجا و اینجا ببینید)، مجوز افزایش این فوق‌العاده را از شورای حقوق و دستمزد اخذ نموده بودند.
در حال حاضر، تنها کارکنان وزارت آموزش و پرورش مشمول برخورداری از سقف پرداخت فوق‌العاده ویژه نیستند و دلیل عمده آن، عدم برخورداری وزارت مذکور از اعتبارات هزینه‌ای کافی و پرداخت‌های خارج از حکم کارگزینی عنوان می‌شود.
بر اساس تبصره ۲ ماده ۶ قانون رتبه‌بندی معلمان، دولت مکلف است همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برابر سایر کارکنان دولت، به مشمولان این قانون اختصاص دهد.


✍️ صیاح الدین شهدی📌۱۴۰۲/۱۲/۱۶
#مجله_کارگزینی

مجله کارگزینی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *