کانال «بله» مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

ضوابط احتساب مدرک تحصیلی بالاتر کارمندان در وزارت بهداشت

ضوابط احتساب مدرک تحصیلی بالاتر کارمندان در وزارت بهداشت

ضوابط احتساب مدرک تحصیلی بالاتر کارمندان در وزارت بهداشت

مجله کارگزینی – با ابلاغ آیین‌نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان غیر هیات علمی دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی ۱۴۰۴ ضوابط ضوابط احتساب مدرک تحصیلی بالاتر کارمندان در وزارت بهداشت مشخص شد

به گزارش مجله کارگزینی، بر اساس مفاد ماده 51 تا 55 آیین‌نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان غیر هیات علمی دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی ۱۴۰۴ ضوابطی برای امکان احتساب مدرک تحصیلی بالاتر کارمندان علوم پزشکی مشخص شده است.

ماده 51 تا 55 آیین‌نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان غیر هیات علمی دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی ۱۴۰۴ به شرح ذیل است. رعایت ضوابط مذکور از ابتدای سال 1404 الزامی است.

ماده ۵۱ مدرک تحصیلی اخذ شده توسط کارمند در حین خدمت نسبت به مدرک تحصیلی ارائه شده در بدو استخدام کارمندان حداکثر برای دو مقطع تحصیلی بالاتر با رعایت موارد زیر قابل پذیرش می باشد


۵۱-۱ : اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای افراد واجد شرایط صرفا شامل مدارک تحصیلی دانشگاهی مورد تایید وزارت ،علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد

۵۱-۲ کارمند جهت بهره مندی از مزایای مدرک تحصیلی بالاتر موظف است موافقت کتبی واحد تخصصی و کمیته مهندسی مشاغل را اخذ نماید.


۵۱-۳ : در احتساب مدرک تحصیلی ترتیب و رعایت فاصله بین دو مقطع تحصیلی حداقل به میزان طول مدت تحصیل مقطع بالاتر الزامی است.


۵۱-۴ سپری شدن حداقل ۵ سال خدمت به صورت رسمی پیمانی قراردادی شرکتی طرف قرارداد (دانشگاه دانشکده موسسه وزارت ، جهت اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای کارمند الزامی می باشد. تجارب بخش خصوصی خارج از دانشگاه دانشکده موسسه وزارت مورد محاسبه قرار نمی گیرد.


۵۱-۵ رشته و مقطع تحصیلی بالاتر در شرایط احراز شغل مورد تصدی کارمند پیش بینی شده باشد.


تبصره : برای متصدیان مشاغل کاردانی در صورت وجود شغل متناسب در سطح کارشناسی موارد در کمیته مهندسی مشاغل دانشگاه دانشکده موسسه قابل بررسی می باشد.


ماده ۵۲ در صورتی که مدرک تحصیلی ارائه شده در شرایط احراز شغل مورد تصدی پیش بینی شده باشد و درخواست إعمال آن از سوی کارمند تا شش ماه پس از فراغت از تحصیل ارائه ،گردد تاریخ اعمال مدرک تحصیلی پس از طرح و تایید در کمیته مهندسی مشاغل از زمان فارغ التحصیلی میباشد و در غیر اینصورت از تاریخ تصویب کمیته مهندسی مشاغل خواهد بود.


ماده ۵۳ در مواردی که حسب وظایف و ماموریتهای قانونی نیاز به پذیرش مدرک تحصیلی برای بار سوم وجود دارد . دانشگاه / دانشکده / موسسه میتواند در پایان هر فصل کلیه پیشنهادات را جهت طرح در کارگروه تخصصی مهندسی مشاغل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع ارسال نماید کارگروه مطابق شاخصهایی که به تایید معاون محترم توسعه مدیریت و منابع وزارت میرسد. پیشنهادات را بررسی و نتیجه از سوی مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری به دانشگاه / دانشکده / موسسه ابلاغ می گردد. بدیهی است هر پیشنهاد صرفا یکبار در کارگروه مذکور مطرح می گردد.


ماده ۵۴ در صورتی که ارائه مدرک تحصیلی منجر به تغییر عنوان گردد پس از طرح در کمینه از تاریخ تغییر عنوان یا تبدیل پست قابل احتساب میباشد

ماده :۵۵ رئیس کمیته مهندسی مشاغل هر دانشگاه /دانشکده موسسه موظف است به نحو مقتضی و به صورت مستمر و سالیانه به کلیه کارمندان ضوابط و شرایط ادامه تحصیل را ابلاغ و اطلاع رسانی نماید.

آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان  آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان

اینستاگرام مجله کارگزینی

https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa

تلگرام مجله کارگزینی

http://t.me/+eRSSofhaSpo4ZGNk

بله مجله کارگزینی

https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk

ایتا مجله کارگزینی

https://eitaa.com/joinchat/2472476892Cc49c00e72f

kargozin.com وب‌سایت

‫24 نظر

  • مریم گفت:

    لطفا این مورد را هم بررسی کنید که پست مورد تصدی در هنگام استخدام نیز تا آخر بازنشستگی حفظ شود. نه اینکه یک زمانی که نیروی کارشناس کم بود یکی را در یک جایگاهی استخدام کردید ولی حالا که همه جا پر شده از نیروی تحصیلکرده افراد قدیمی را در پستهای پایینتر و در سطح مدارک پایینتر زمان استخدام بکار بگیرید از آنجمله شغل بهداشت محیط

  • سید صداقت خلخالی گفت:

    این موارد لازم است لحاظ گردد در اخذ مدرک تحصیلی قانون منع ادامه تحصیل کارکنان دولت لحاظ گردد و چنانچه با رعایت این قانون کارمند موفق به اخذ مدرک تحصیلی گردد امتیازات مدرک تحصیلی به ایشان داده شود همچنین لازم است لحاظ گردد که اخذ مدرک تحصیلی در فاصله خدمتی بین تاریخ استخدام و تاریخ بازنشستگی صورت گیرد و بعد از بازنشستگی اعمال امتیازات آن امکان پذیر نباشد

  • گنجعلی میرعالی گفت:

    من از بدو استخدام تکنسین امور دارویی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز دریافت کردم و با همان مدرک هم استخدام رسمی شده ام و حدود ۲۹ سال در همان پست مشغول بکار می باشم
    آیا شامل حال من هم می شود؟

  • سعید گفت:

    سلام
    بنده در قسمت انتظامات (نگهبان) علوم پزشکی بصورت رسمی در حال انجام وظیفه هستم در صورتیکه با لیسانس عمران وارد شدم،آیا میتونم به قسمت اداری بروم؟
    اگر مقدور هست لطفاً راهنمایی بفرمایید.
    متشکرم

    • kargozin.com گفت:

      سلام، برای رفتن به بخش امور اداری یا مالی باید در زمینه مدیریت یا حسابداری تحصیلات داشته باشید

    • الی گفت:

      سلام برای ادامه تحصیل ایا قبلش باید تو سامانه مهندسی مشاغل موافقت رو بگیریم ؟ یا بعد از فارغ التحصیلی هم میشه مدرک رو ارائه داد ؟

  • کارمند گفت:

    با سلام .
    من با مدرک دیپلم استخدام شدم. سال 90 اعمار مدرک کاردانی و سال 94 کارشناسی ب تغییر پست سارمانی،انجام شد . سال95،ادامه تحصل،در مقطع ارشد دادم و،97 فارغ‌التحصيل شدم . تاکنون اعمار نشده. با توجه به ماده 53،امکان اعمالش هست . لطفا راهنمایی کنید .

    • kargozin.com گفت:

      سلام، اگر رشته تحصیلی در شرایط احراز شغل مورد تصدی پیش بینی شده باشد بلاه امکان پذیر است

      • کارمند گفت:

        با سلام ودرود .
        من در خواست دادم ولی دانشگاه علوم پزشکی،به خاطر اعمال درمقطع که
        ارشدم اعمال نکردند .من،سال 97 تاکنون مدرکم اعمال نشده‌ ومنتظر م.
        لطفا،راهنماییم کنید که بتوانم مدرک ارشدم اعمال بشه،

      • کارمند گفت:

        با سلام ودرود .
        من شرایط احراز داشتم فقط به خاطر اعمال دومقطع، ارشدم را اعمال نکردند،
        راه قانونی برام بیان کنید ممنونم

  • آرش گفت:

    سلام وقت بخیر بنده نیروی شرکتی با عنوان شغلی تنظیفکار و تمیزکار ..
    الان مدرک کاردانی مدیریت امور دفتری و در حال تحصیل کارشناسی ترم آخر مدیریت امور اداری و منابع انسانی هستم …میتونم مدرکم را اعمال کنم

    • Omid گفت:

      با سلام و ارادت
      بنده با مدرک دیپلم استخدام رسمی شدم و امسال فارغ تحصیل کارشناسی ناپیوسته مهندسی نرم افزار کامپیوترشدم عنوان شغلی بنده متصدی خدمات عمومی حالا ۵ سال در کار پذیرش انجام وظیفه میکنم برای اعمال مدرک کارشناسی چکار کنم اگه امکانش هست بخشنامه جدید بفرستید ممنون از راهنمایی شما
      با کمال تشکر

  • کارمند بهداشت، گفت:

    با سلام .
    سال 97ردرخواست داده ام .
    شرایط احراز هم داشتم .
    هم رشته من براش اعمال شده.،فقط برای من منع،دومقطع،اعمال نکردند .
    در خواست هم دادمه،.
    ولی،هنوز اعمال نکردند .
    چکار کنم

    • kargozin.com گفت:

      سلام، با توجه به ضوابط جدید مجدداً درخواست دهید

      • کارمند گفت:

        با سلام ودرود .
        خداقوت خدمت شما زحمت کشان.
        ممکن هست بخشنامه جدبد ارسال بشه،ما مطلع بشویم،.باتشکر

      • کارمند گفت:

        با سلام ودرود .
        خداقوت خدمت شما زحمت کشان.
        ممکن هست بخشنامه جدبد ارسال بشه،ما مطلع بشویم،.باتشکر از حوصله شما،

  • علی پیری گفت:

    با سلام و احترام،
    بنده از بدو خدمت تا سال 1390سه مدرک تحصیلی اعمال کردم،آیا الان میتونم مدرک چهارم رو ارائه بدم، اعمال میشه؟
    باتشکر از شما.

  • محمدرضا گفت:

    سلام و عرض ادب
    من سال ۹۷ ارشد حسابداری گرفتم
    سال ۹۹ با مدرک لیسانس استخدام حسابدار دانشگاه علوم پزشکی شدم.
    الان شرایط احراز رو دارم،حالا میتونم مدرک رو اعمال کنم یا چون موقع استخدام مدرکم رو ارائه ندادم برام مشکل درست میکنن؟

  • ح ز گفت:

    اینجانب با کاردانی علوم آزمایشگاهی استخدام شدم وسپس مدرک کارشناسی ناپیوسته ع آز و بعد کارشناسی ارشد زیست شناسی گرایش میکروبیولوژی اعمال مدرک دوبار انجام شده اما همینک که دکترای میکروبیولوژی گرفته ام دانشگاه می گوید شرایط احراز را ندارید چون در آزمایشگاه تشخیص طبی شاغل هستم .ومدرک دکترا اعمال نمیشود آیا راهی برای اعمال هست یا خیر

  • محمد کیانی گفت:

    سلام
    من با مقطع دیپلم استخدام رسمی شدم.
    در سال ۸۹ کاردانی را ارائه دادم و سال ۹۱ کارشناسی را ارائه دادم
    در سال ۱۴۰۴ ارشد را گرفتم .ولی اداره میگوید محدودیت اعمال مدرک تحصیلی داری

    راه قانونی اعمال مدرک را بفرمایید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *