کانال «بله» مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

جزییات افزایش حقوق و تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۴/ پرداخت معوقات و تداوم متناسب‌سازی

جزییات افزایش حقوق و تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۴/ پرداخت معوقات و تداوم متناسب‌سازی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان جلسه هم‌اندیشی با اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کشور، با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و طولانی‌مدت مدیران سازمان و اعضای کانون، گفت: به‌منظور تصمیم‌گیری درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴، طی دو روز گذشته جلسات هم اندیشی و کارشناسی با کانون عالی بازنشستگان برگزار و مباحث مختلفی درباره افزایش حقوق بازنشستگان و همچنین خدمات دیگری که سازمان تأمین اجتماعی به این جامعه ارائه می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیم‌گیری شد.

به گزارش مجله کارگزینی به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی‌ دولت، مصطفی سالاری گفت: تصمیمات اخذ شده در این جلسات پس از تأیید و تصویب هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، به هیئت وزیران ارسال خواهد شد و پس از تصویب هیئت وزیران، اجرایی و احکام آن صادر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در این جلسات مقرر شد افزایش حقوق پایه بازنشستگان طبق مصوبه شورای عالی کار انجام شود، افزود: بر اساس تصمیمات گرفته‌شده، بن معیشت بازنشستگان با ۵۰ درصد افزایش، به۶۰۰ هزار تومان می‌رسد. همچنین حق عائله‌مندی نیز با ۵۰ درصد افزایش به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسید. حق اولاد نیز با ۱۰۰درصد افزایش، یک میلیون و ۷۱۹ هزار تومان (به‌ازای هر فرزند) خواهد شد.

سالاری همچنین از افزایش ۶۷ درصدی تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و افزایش آن از ۳۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر تداوم متناسب‌سازی و اعمال ۳۰ درصد افزایش (علاوه بر ۴۰ درصد سال گذشته) تصریح کرد: در سال جاری نیز متناسب‌سازی ادامه دارد و اجرا می‌‌شود.

وی افزود: معوقات متناسب‌سازی مربوط به هفت‌ماهه اول سال۱۴۰۳ پس از کسر علی‌الحساب پرداخت شده در سه ماهه اول سال گذشته، طی روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تقدیر از حمایت‌های صورت‌گرفته از جامعه بازنشستگان تأمین اجتماعی، تصریح کرد: از دکتر پزشکیان ریاست‌ محترم جمهور و حمایت همیشگی ایشان از سازمان تامین اجتماعی و بویژه جامعه کارگری و بازنشستگان و همچنین از جناب آقای دکتر میدری، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مدیریت مؤثر ایشان در جلسه شورای عالی کار منجر به اتخاذ تصمیمات مطلوبی شد و به ما کمک کرد تا امروز نیز تصمیمات بهتری بگیریم و همچنین از ریاست سازمان برنامه و بودجه و کلیه مسوولینی که همواره از جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی حمایت کرده‌اند، قدردانی می‌نماییم.

افزایش حقوق و تسهیلات بازنشستگان افزایش حقوق و تسهیلات بازنشستگان افزایش حقوق و تسهیلات بازنشستگان افزایش حقوق و تسهیلات بازنشستگان افزایش حقوق و تسهیلات بازنشستگان افزایش حقوق و تسهیلات بازنشستگان

اینستاگرام مجله کارگزینی

https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa

تلگرام مجله کارگزینی

http://t.me/+eRSSofhaSpo4ZGNk

بله مجله کارگزینی

https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk

ایتا مجله کارگزینی

https://eitaa.com/joinchat/2472476892Cc49c00e72f

kargozin.com وب‌سایت

‫2 نظر

  • رضا اصفهانی زاده گفت:

    سلام
    حقوق ثابت کارکنان مسمول قانون مدیریت تابعی از مدرک تحصیلی وسنوات تجربه وخدمت است وسایر فوق العاده ها موضوع ماده ۶۸ هم تابعی از حقوق ثابت و..است
    اما اضافه کاری وکمک رفاهی در حال حاظر با تصمیم وتشخیص مدیر بالادست تعیین میگردد که مسلما عوامل انسانی در آن موثر خواهد بود علاوه بر آن رویه جا افتاده ازقدیم اختلاف زیادی بین پرداختی دو مورد فوق در ستادهای مرکزی با واحد های اجرایی ایجاد نموده است
    لذا اگر مانند سایر فوق العاده ها تابع حقوق ثابت و..آنها نباشد وهمچنان با میل واراده بالادست تعیین گردد باعث تبعیض واختلاف بین شاغلان هم طبقه وهمتراز خواهد شد
    پیشنهاد میگردد برای دو مورد جدید معیار وشاخص تعیین گردد تا عدالت رعایت شود

  • بابایی گفت:

    تصویب چنین لایحه ای بدون در نظر گرفتن بار مالی و رعایت عدالت از سوی اندیشمندان اداری و استخدامی که تجربه کافی دارند بسیار تعجب برانگیز است!
    دولت در شرایط فعلی هم توان اینکه بموقع پاداش پایان خدمت کارکنان را پرداخت کندT ندارد و با این لایحه پاداش ها برای گروهی از کارکنان با تبعیض مفرط ، تا دو برابر خواهد رسید ! و اکثریت بی بهره
    دولت به اسانی می تواند اگر بودجه دارددر سال 1405 ضریب حقوق را به تناسب تورم افزایش دهد و مثل قانون کار ضریب شاغلین را برای مثال 50درصد و ضریب بازنشستگان را 45درصد اعلام کند اینطوری مشکل ناترازی صندوق ها می شود و پون بازنشسته ها از مالیات و بیمه معافند حقوقشان با شاغلین اختلاف زیادی پیدا نمی کند
    نیاز به اصلاح قانون نیست

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *