نظام عادلانه پرداخت در ایستگاه پایانی + سند
- kargozin.com
- اخبار اداری و استخدامی
مجله کارگزینی: دبیر هیات دولت طی مکاتبه ای با دبیر کمیسیون مدیریت و سرمایه انسانی دولت، خواستار جمع بندی مجموعه اقدامات انجام گرفته در حوزه طراحی نظام عادلانه پرداخت شده است.
به گزارش مجله کارگزینی (kargozin.com)، پیشتر سازمان اداری و استخدامی کشور لایحه یکپارچه سازی نظام پرداخت کارکنان دولت را به هیات دولت ارسال نموده بود که با واکنش منفی برخی دستگاههای اجرایی که از نظام عام پرداخت کنونی (فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری) مستثنی شدهاند، مواجه شده بود.
اگر چه به نظر می رسد مشکل اصلی نظام پرداخت فعلی (فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری)، عدم افزایش متناسب ضریب ریالی (موضوع ماده 125 قانون مذکور) باشد، اما در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر به تدوین لایحه جدید در ارتباط با نظام عادلانه پرداخت نزدیک شده باشیم.
در ادامه متن نامه اخیر دبیر هیات دولت آورده شده است.
نامه دبیر هیات دولت به دبیر کمیسیون مدیریت و سرمایه انسانی درخصوص تدوین طرح مشخص در برقراری نظام عادلانه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های اجرایی (شماره ۶۲۴۴۸/۲۴۳۶۷۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸)
جناب آقای پوراکبر
دبیر محترم کمیسیون مدیریت و سرمایه انسانی
با سلام،
باعنایت به تأکیدات مکرر رییس جمهور محترم مبنی بر برقراری نظام عادلانه در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاههای اجرایی و شرکتهای تابعه و وابسته و هرگونه پرداخت ناعادلانهای که منجر به ایجاد تبعیض و نارضایتی میان مردم میگردد و لزوم بازنگری در قوانین و مقررات پراکنده و ناهماهنگ موجود که زمینه برخی نابرابریها در این زمینه را فراهم آورده است و با توجه به مأموریت محوله از سوی ایشان به دفتر هیئت دولت برای جمع بندی اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای این منظور و ارائه طرح مشخص مقتضی است با بهره مندی از مطالعات انجام شده در این زمینه و نظرات سازمان اداری و استخدامی کشور و سایر اعضای هیئت دولت و برگزاری جلسات ویژه، پیش نویس این طرح تدوین و به هیئت وزیران ارائه شود.
علی بهادری جهرمی

