تلگرام مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

اعمال اولین مرحله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار ابلاغ برنامه هفتم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد؛

اعمال اولین مرحله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار ابلاغ برنامه هفتم

 

مجله کارگزینی – رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون با رئیس سازمان تأمین اجتماعی با محوریت بحث متناسب‌‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی عنوان کرد: با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسئولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا براساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

به گزارش مجله کارگزینی و به نقل از خبرگزاری خانه ملت ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، معاونین این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

 وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث‌  مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسئولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا براساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته براساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه‌ (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تامین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم. اگر نه هم که در مجلس بعدی دنبال خواهد شد.

کسری ماهانه پرداختی‌های مستمری کارمندان تأمین اجتماعی صفر شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بحث درآمد خود سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر بحث‌هایی مطرح شده در نشست امروز این کمیسیون اعلام کرد و افزود: براساس گزارشات ارائه شده، خوشبختانه با تلاش معاونان و رئیس سازمان تأمین اجتماعی داشته‌اند، در حال حاضر در بحث پرداختی‌های مستمری کارمندان تأمین اجتماعی  کسری ماهانه نداریم و برای اولین بار صفر شده است. این در حالی است که یک سال پیش ماهانه ۴ یا ۵ همت کسری در این بخش داشتیم و مجبور بودیم از بانک استقراض کنیم اما الان مسئولان سازمان اعلام کردند با ۵۵ همتی که پرداخت می‌شود، این ماه هیچ کسری نداریم.

اسماعیلی گفت: البته یک کسری عقب افتاده در بحث درمان داریم  و ۱۰ همتی که از بانک ملی استقراض شده در حال پرداخت است. در این نشست قرار بر این شد که ما در مجلس در برای حل این مسئله رایزنی کنیم. خوشبختانه همین امروز کمیسیون تلفیق برنامه بودجه مجلس کمک کرد بودجه این بخش که قبلاً ۱۱ همت بود، به ۳۰ همت برسد. درواقع این کمک ما در مجلس به سازمان تأمین اجتماعی است تا بحث درمان و بدهی سازمان به مراکز درمانی که طرف قرارداد بیمه‌ها هستند پرداخت شود و ارزش بیمه‌گذاران ما کم‌تر از این نشود.

وی در بخش پایانی تشریح نشست امروز کمیسییون اجتماعی عنوان کرد: موضوع ۱۳۰ همتی که مجلس برای بودجه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی قرار داده است، از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود و قرار شد مجلس هفته بعد در بحث بودجه پیگیری کند که این بودجه بیشتر به سمت اوراق نرود و یک مقدار بحث نقدینگی هم داشته باشند تا بتوانند در مطالباتی که سازمان دارد، از آن استفاده کند./

kargozin.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *