جدول حذف یارانه نقدی در اردیبهشت ۱۴۰۴
- kargozin.com
- اخبار مهم

جدول حذف یارانه نقدی در اردیبهشت ۱۴۰۴
جدول حذف یارانه نقدی در اردیبهشت ۱۴۰۴
مجله کارگزینی – یارانه نقدی حدود ۱۸ میلیون نفر از سه دهک بالای درآمدی کشور احتمالاً در اردیبهشتماه قطع خواهد شد
به گزارش مجله کارگزینی،دولت چهاردهم اجرای مصوبه حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد که در سال ۱۴۰۳ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد را آغاز کرده است. این طرح با هدف اصلاح ساختار یارانهها، کاهش فشار بودجهای و هدایت منابع به اقشار نیازمند تدوین و اکنون وارد فاز اجرایی شده است.
| ردیف | شاخص حذف یارانه | توضیحات |
|---|---|---|
| ۱ | دارایی ملکی بالا | مجموع ارزش املاک، مستغلات یا باغویلاهای خانوار بیش از ۳۵ میلیارد تومان باشد |
| ۲ | خودروهای گرانقیمت | داشتن یک یا چند خودروی سواری یا وانت دو کابین با مجموع ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان |
| ۳ | درآمد ماهانه بالا | عبور درآمد خانوار از سقف مشخص بر اساس اطلاعات سامانههای رسمی (مالیاتی، بانکی، بیمهای) |
| ۴ | تراکنش مالی بالا | خریدهای ماهانه یا گردش مالی بالا در حسابها بهعنوان نشانه توان مالی بالا |
| ۵ | اقامت خارج از کشور | ثبت اقامت دائم خانوار یا یکی از اعضا در خارج از کشور |
| ۶ | سفرهای خارجی مکرر | بیش از پنج سفر خارجی در طول یک سال |
یارانه نقدی سایر دهکها چه تغییری میکند؟
منابع حاصل از حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی، صرف افزایش حمایت و اختصاص یارانه بیشتر به سه دهک پایین جامعه خواهد شد. این اقدام در راستای تقویت عدالت اجتماعی و تمرکز بر حمایت هدفمند از اقشار آسیبپذیر صورت میگیرد.
دولت اعلام کرده است که دادههای مورد استفاده برای حذف یارانهها از منابع مختلفی چون سازمان امور مالیاتی، وزارت راه و شهرسازی، بانکها و سایر نهادهای ذیربط استخراج میشود تا عدالت اجرایی حفظ شود.
همچنین، امکان ثبت اعتراض برای افراد حذفشده از طریق سامانههای رسمی فراهم است. البته در صورتی که اعتراض افراد پذیرفته نشود، ممکن است از سایر حمایتهای دولتی مانند تسهیلات یارانهای یا معافیتهای مالیاتی نیز محروم شوند.

همچنین ببینید:
اینستاگرام مجله کارگزینی
https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa
تلگرام مجله کارگزینی
بله مجله کارگزینی
https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk

11 نظر
پیش بینی شما فقط به درد خودتون و عمه جانتون میخوره بیهویتها
سناریوی چهارم هم وجود دارد اینکه درصد را بندازید دور وبا تومان محاسبه کنید مثلاً ده میلیون یا بیست میلیون به پاییه حقوق اضافه میشه دیگه مسخره کردن کارگر هم حدی داره.
فشار برای مردم
لذت برای انگل زاده ها و مفت خور ها
درود برشما
احسنت
واقعا روی قاجار رو سفید کردید با این کاراتون
مشخصا بدترین سناریو مد نظر ادنی هست که برای این خبرها پول داده. حتی سه برابر شدن حقوق نمی تواند شرایط را بهتر کند. یعنی باید طی سه سال متوالی حقوق و دستمزد دهبرابر سود تا امیدی به بهبود شرایط داشت
سلام اگر حقوق ۳ بار بشه پایه حقوق 30 میلیون باش از فردا تمام قیمت چند ۵ الی ۶ برابر بالاتر میره .
این جدای از حق عائله مندی است؟
مگر خود دولت چقدر درآمد داره ؟
بهترین کار کنترل تورم هست به جای افزایش حقوق ما داریم راه رو برعکس میریم، از به جای بایستی برگردیم به جای افزایش حقوق کاهش تورم بایستی دستور کار دولت باشه و بالا بردن ارزش پول ملی
این افزایش جز منت چیزی در خود ندارد . وقتی من حداقلی بگیر مستاجر هم باشم و خود دولت از وضعیت اجاره نشینی خبر دارد . این چه عدالت پرداختی می تواند باشد . آیا خود دولتی ها هم میتوانند با این افزایش به کیف وحالی که دارند برسند یا فقط افرادی مثل من باید ضعف مدیریتی بودجه ریزی را بر دوش بکشم .
با این روند افزایش حقوق سالانه شکاف بین دریافتی کارمندا داره بیشتر میشه مثلا اونی که تو بانک سر کاره حقوقش میره رو 70 و معلمان رو 20 این که نشد- چیزی به عنوان عدالت در پرداخت در جمهوری اسلامی وجود ندارد