کانال «بله» مجله کارگزینی
منوی دسته بندی

جدول حذف یارانه نقدی در اردیبهشت ۱۴۰۴

جدول حذف یارانه نقدی در اردیبهشت ۱۴۰۴

جدول حذف یارانه نقدی در اردیبهشت ۱۴۰۴

مجله کارگزینی –  یارانه نقدی حدود ۱۸ میلیون نفر از سه دهک بالای درآمدی کشور احتمالاً در اردیبهشت‌ماه قطع خواهد شد

به گزارش مجله کارگزینی،دولت چهاردهم اجرای مصوبه حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد که در سال ۱۴۰۳ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد را آغاز کرده است. این طرح با هدف اصلاح ساختار یارانه‌ها، کاهش فشار بودجه‌ای و هدایت منابع به اقشار نیازمند تدوین و اکنون وارد فاز اجرایی شده است.

ردیفشاخص حذف یارانهتوضیحات
۱دارایی ملکی بالامجموع ارزش املاک، مستغلات یا باغ‌ویلاهای خانوار بیش از ۳۵ میلیارد تومان باشد
۲خودروهای گران‌قیمتداشتن یک یا چند خودروی سواری یا وانت دو کابین با مجموع ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان
۳درآمد ماهانه بالاعبور درآمد خانوار از سقف مشخص بر اساس اطلاعات سامانه‌های رسمی (مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای)
۴تراکنش‌ مالی بالاخریدهای ماهانه یا گردش مالی بالا در حساب‌ها به‌عنوان نشانه توان مالی بالا
۵اقامت خارج از کشورثبت اقامت دائم خانوار یا یکی از اعضا در خارج از کشور
۶سفرهای خارجی مکرربیش از پنج سفر خارجی در طول یک سال
یارانه نقدی سایر دهک‌ها چه تغییری می‌کند؟

منابع حاصل از حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی، صرف افزایش حمایت و اختصاص یارانه بیشتر به سه دهک پایین جامعه خواهد شد. این اقدام در راستای تقویت عدالت اجتماعی و تمرکز بر حمایت هدفمند از اقشار آسیب‌پذیر صورت می‌گیرد.

دولت اعلام کرده است که داده‌های مورد استفاده برای حذف یارانه‌ها از منابع مختلفی چون سازمان امور مالیاتی، وزارت راه و شهرسازی، بانک‌ها و سایر نهادهای ذی‌ربط استخراج می‌شود تا عدالت اجرایی حفظ شود.
همچنین، امکان ثبت اعتراض برای افراد حذف‌شده از طریق سامانه‌های رسمی فراهم است. البته در صورتی که اعتراض افراد پذیرفته نشود، ممکن است از سایر حمایت‌های دولتی مانند تسهیلات یارانه‌ای یا معافیت‌های مالیاتی نیز محروم شوند.

اینستاگرام مجله کارگزینی

https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa

تلگرام مجله کارگزینی

http://t.me/+eRSSofhaSpo4ZGNk

بله مجله کارگزینی

https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk

ایتا مجله کارگزینی

https://eitaa.com/joinchat/2472476892Cc49c00e72f

kargozin.com وب‌سایت

‫11 نظر

  • کارمند گفت:

    پیش بینی شما فقط به درد خودتون و عمه جانتون میخوره بیهویتها

  • بهرام گفت:

    سناریوی چهارم هم وجود دارد اینکه درصد را بندازید دور وبا تومان محاسبه کنید مثلاً ده میلیون یا بیست میلیون به پاییه حقوق اضافه میشه دیگه مسخره کردن کارگر هم حدی داره.

  • حسین گفت:

    فشار برای مردم
    لذت برای انگل زاده ها و مفت خور ها

  • حسین گفت:

    مشخصا بدترین سناریو مد نظر ادنی هست که برای این خبرها پول داده. حتی سه برابر شدن حقوق نمی تواند شرایط را بهتر کند. یعنی باید طی سه سال متوالی حقوق و دستمزد دهبرابر سود تا امیدی به بهبود شرایط داشت

    • Mehrdad گفت:

      سلام اگر حقوق ۳ بار بشه پایه حقوق 30 میلیون باش از فردا تمام قیمت چند ۵ الی ۶ برابر بالاتر میره .

  • با سلام گفت:

    این جدای از حق عائله مندی است؟

    • مهدی گفت:

      مگر خود دولت چقدر درآمد داره ؟
      بهترین کار کنترل تورم هست به جای افزایش حقوق ما داریم راه رو برعکس میریم، از به جای بایستی برگردیم به جای افزایش حقوق کاهش تورم بایستی دستور کار دولت باشه و بالا بردن ارزش پول ملی

  • راثی گفت:

    این افزایش جز منت چیزی در خود ندارد . وقتی من حداقلی بگیر مستاجر هم باشم و خود دولت از وضعیت اجاره نشینی خبر دارد . این چه عدالت پرداختی می تواند باشد . آیا خود دولتی ها هم میتوانند با این افزایش به کیف وحالی که دارند برسند یا فقط افرادی مثل من باید ضعف مدیریتی بودجه ریزی را بر دوش بکشم .

  • سعید گفت:

    با این روند افزایش حقوق سالانه شکاف بین دریافتی کارمندا داره بیشتر میشه مثلا اونی که تو بانک سر کاره حقوقش میره رو 70 و معلمان رو 20 این که نشد- چیزی به عنوان عدالت در پرداخت در جمهوری اسلامی وجود ندارد

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *