سرنوشت نیرو های شرکتی پس از تبدیل وضعیت
- kargozin.com
- مطالب اختصاصی, مجله کارگزینی
سرنوشت نیرو های شرکتی پس از تبدیل وضعیت
نویسنده: علی زاهدینیا
کارشناس حقوق و مقررات اداری
باحذف شرکت های ارائه دهنده خدمات اداری سرنوشت نیروهای طرف قرارداد چه می شود؟
از آنچه تاکنون درفضای عمومی کشور بیان شده است اعم از دولت و مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد نتیجه این خواهد شد :
1- در گام اول مجوز تمدید قرارداد با شرکت های ارائه دهنده خدمات اداری به دستگاه ها صادر نخواهد شد بنابراین انعقاد قرارداد جدید منتفی می باشد
2- قراردادهای منعقد شده که اتمام موعد آنها فرا نرسیده با اختیار حاصل از مصوبه هیات دولت دراین باره لغو وبا شرکت های مذکور در چارچوب مفاد قرارداد تسویه حساب خواهد شد.
3- نیروهایی که با دستگاه قرارداد داشته اند با شرکت های مذکور تسویه حساب نموده و رابطه کاری آنها با شرکت های مذکور قطع می شود این تسویه حساب در چارچوب مفاد قرارداد فی مابین و مقررات قانون کار خواهد بود.
4- چنانچه برخی ازاین نیروها تمایل به ادامه خدمت با شرکت های مذکور را داشته باشند میتوانند تا پایان قرارداد درخدمت شرکت باقی مانده ودر مراکز دیگر مرتبط با شرکت به کار گیری شوند.بدیهی است شرکت میتواند پس از پایان قرارداد با اعلام عدم نیاز به این قبیل افراد با آنها تسویه حساب نماید ،دراینصورت با ادامه بیکاری وعدم اشتغال در مراکز دیگر ناگزیر از بیمه بیکاری باید استفاده نمایند.
5- نیروهایی که تمایل به ادامه خدمت در دستگاه اداری مرتبط را پس از منفک شدن از شرکت مربوط دارند ازحیث مدرک تحصیلی به دو دسته تقسیم می شوند:
دارندگان مدرک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و بالاتر
دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم و پایین تر
6-افراد دسته اول در اجرای مفاد تبصره ذیل ماده ۳۲قانون مدیریت خدمات کشوری :
تبصره- دستگاه های اجرایی می توانند در شرایط خاص با تأیید سازمان تا ده درصد (۱۰%) پست های سازمانی مصوب، بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب افرادی را به صورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک سال به کار گیرند.
با عقد قرارداد مستقیم به عنوان کارمندان جدید دستگاه در قالب قراردادمعین اداری ادامه خدمت خواهند داد.
️درصورتی که تعداد نیروهای قراردادمعین دستگاه از حد نصاب مندرج در تبصره مذکور بیشتر باشد دولت محترم دو گزینه پیش رو دارد :
اصلاح تبصره مذکور از طریق مجلس و افزایش ده درصد استفاده از این نیروها درسایر دستگاه هایی که ظرفیت جذب درسقف ده درصد مذکور را دارند.
7- درمورد دسته دوم از این نیروها مطابق ماده ۱۲۴قانون مدیریت خدمات کشوری :
ماده ۱۲۴- به کارگیری نیروی انسانی در برخی از مشاغل که سازمان اعلام می دارد در سقف پست های سازمانی مصوب و مجوزهای استخدامی براساس قانون کار امکان پذیر می باشد.
دستگاه ها با مجوز دولت محترم نسبت به انعقاد قرارداد مستقیم کارگری با این نیروها خواهند نمود نکته مهم این است که در اینجا هم رعایت سقف پست های مصوب دستگاه باید رعایت شود.
8- با عملیانی شدن این موارد درمقام عمل این نتایج حاصل می شود :
- شرکت ها در عمل حذف می شوند
- پرداخت ها مستقیم از طریق دستگاه به نیرو انجام می شود
- امنیت شغلی نیروها تا حدود زیادی تضمین می شود
- این قبیل نیروها مانند بقیه کارکنان از ابوابجمعی دستگاه محسوب شده و به جهت روحی روانی همه دریک سطح قرار میگیرند
- تعلق خاطر به دستگاه اجرایی با این اقدامات افزایش خواهد یافت
- ونظام اداری ما به یکی از چالش های سخت وآزاردهنده دهه اخیر پایان خواهد داد.
اینستاگرام مجله کارگزینی
https://www.instagram.com/sayah.shahdi/?hl=fa
تلگرام مجله کارگزینی
بله مجله کارگزینی
https://ble.ir/join/7Av5Cf8ewk
ایتا مجله کارگزینی
سرنوشت نیرو های شرکتی پس از تبدیل وضعیت – 1405 سرنوشت نیرو های شرکتی پس از تبدیل وضعیت – 1405 سرنوشت نیرو های شرکتی پس از تبدیل وضعیت – 1405 سرنوشت نیرو های شرکتی پس از تبدیل وضعیت – 1405 سرنوشت نیرو های شرکتی پس از تبدیل وضعیت – 1405 سرنوشت نیرو های شرکتی پس از تبدیل وضعیت – 1405 سرنوشت نیرو های شرکتی پس از تبدیل وضعیت – 1405

14 نظر
مشکل حقوق کارکنان دولت صرفا مشکل عدم وجود قانون نیست مشکل عدم اراده برای رفع مشکل است که علت آن نیز تبعیضی است که بخشی از دولت بواسطه نفوذ دستگاههای برخوردار در تصمیمگیری باعث آن شده اند . کارکنان دولت عملا به دو دسته تقسیم شدهاند ۱-دستگاههای درآمدزا که در یک تصمیم غیر قانونی معتقدند چون درآمدزا هستند پس باید بخشی از این درآمد سهم خودشان باشد مانند شرکت نفت ، بانکها ، وزارت نیرو ، مخابرات ، تامین اجتماعی و … بعلاوه دستگاههای صاحب نفوذ و بعلاوه نیروهای ستادی مستقر در وزارتخانهها که سهم قابل توجهی از بودجه دستگاه مربوطه را صرف پرداخت حقوق و مزایا و رفاهیات نیروهای ستادی وزارتخانه می کنند و توجهی به بدنه اداری خود در سطح کشور ندارند . ۲- دسته دوم کارکنان دستگاههایی است که مصرف کننده درآمد دستگاههای درآمدزا تلقی میشوند که در یک قانون نانوشته نباید میزان حقوق و مزایای شان هرگز به سطح گروه اول نزدیک شود هرگاه دولت اقدامی در راستای کاهش این فاصله داشته بلافاصله مدیران دستگاههای گروه اول بصورت زیرپوستی مراتب اعتراض کارکنان خود را به دولتمردان اعلام کرده و اینکه همه کارکنان عائله یک دولت هستند و باید نظام پرداخت هماهنگ داشته باشند را تبعیض !!!! دانسته و اعتراض می کنند و دولت را مجبور به جبران آن از طرق دیگر کرده اند لذا علیرغم اصلاح چند باره نظام پرداخت کماکان ، شاهد تفاوت در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت در دستگاههای مختلف هستیم و این رویه اصلاح نمیشود .
کلاسیتم اداری بهم ریخته و همه مسئولین هم دروغ می گن کارگران قبلا از کارمندان کمتر حقوق گرفتن الان کارگران بیشتر می گیرند عیدی کارگران از کارمندان بیشتر حقوقشون هم بیشتر کارمندانی که بازنشسته شدن از کارمندان مشغول کار بیشتر می گیرند کارگرانی که بازنشسته شدن از کارگران مشغول کار بیشتر و هیچ کسی هم پیگیر نسیت و اجازه هم نمی دهند مشکل بیان کنید و میان توی سایت صحبت می کنند هیچی هم حالیشون نیست
باز شما که صحبت کردی خیلی متوجه ای؟ فهمیدی چی گفتی؟ معلومه یه کارمندی هستی که تازه رفتی پشت میز، خب اونی که بازنشسته شده ۳۰ سال کار کرده به همون نسبت یه سری چیزایی میگیره که تو هنوز نمیدونی چیه بعدشم منی که الان ۱۵ سال سابقه دارم و نیروی شرکتی هستم چون ۳ ماهه شرکتم عوض شده مثل ۱۴ سال قبل عیدی بهم ندادن میگن به شما شرکتی ها تعلق نمیگیره چون سالی دوسالی یه بار شرکتی که بهمون حقوق میداده عوض میشه
عین واقعیت راتوضیح دادید ماهم نیروی شرکتی باسابقه 25 سال امسال هنوز عیدی سنوات نگرفته ایم حقوق اسفندماه را بصورت 70 درصد به مادادند درحالیکه کارمند رسمی وهمان کسانی که باسابقه چهار سال بعنوان طرح ایثار گری رسمی شدند حقوق شان دقیق بیشتر از دو برابر من تاکید میکنم بیشتر از دوبرابر من حقوق میگیرند درضمن بعضی از شرکتی های بازنشسته هم که درطول یکی دوسال گذشته بازنشسته شدند ازمن شرکتی مشغول بکار کمتر حقوق میگیرند ای کاش عقده ای نباشیم بینش خوبی داشته باشیم نسبت به همکاران مان وخدا ترس باشیم که به هم نوع خود تهمت افترا نزنیم. یاحق
این دروغهارا ازکی شنیدی ؟ من با۳۵سال کاردرشرکت وحقوق سرپرستی الان ازکارگرزیردستم درشرکت ۲۰میلیون کمترمیگیرم!! چون رئیسی دوسال حقوق مارو۱۰درصدافزایش دادوحقوق کارگررو۴۵درصدوپارسال وامثال هم ۲۵درصدکمترافزایش دادند چون نام سایرسطوح روی ماگذاشتند! نامی که درهیچ صندوق بازنشستگی درایران وجهان نیست ودرتامین اجتماعی سابقه وبیمه پردازی ملاک حقوق نیست مثل کارمندا ودستوری است وهرانچه حکومت بگویدان ملاک است!! بروخداروشکرکن کارگرنشدی تااستعماروبرده شودی وهمه حقتوبخورندولکدمالت کنند! کارمندان درمقابل کارگران باهمان مدرک وکارایی بیشترهیچ ارزش وامنیت شغلی وحقوق قانونی ندارندودولت صندوق تامین اجتماعی راخالی کرده وبهترین شرکتهای انراحراج کرده وصدهاهمت بدهکاره ونمیده انهم حق الناسی که حق ریالی برداشت نداشته والان دوماه گذشته نه افزایش حقوقی ونه متناسب سازی وحقوق ۲۰ماه رواوردن۳۰ماه میدن و۱۰روزم اینجوری غارت کردندوتمام نماینده گان کانونها ودیگران هم بادولتندوسهمشونومیگیرندوگوچکترین اعتراضی نمیکنند.
به قله رسیدیم
اگر عدالت اجرایی می شد ایت قدر تبعض بوجود نیامد چرا حقوق کارمندان دولت این قدر باهم فاصله دارند یکی 300 میلیون یکی 15 میلیون یکی 50 میلیون مگر چی سری دراین حکومتی که دم از مسلمان بودن شیعه بودن هست حقوق کارمندان براساس چه امتیازی این قدر فرق دارد اگر کسی در جای بهتری قرار گرفته براساس پارتی رانت بود چرا باید از لحاظ حقوق هم برتری داشته باشد اقایان مسئول مگر این اداره با ان اداره چه فرقی باهم دارد امتیازات بر اساس مدرک سابقه مدیریت فرزند و همسر و تخصص بدی اب هوا و منطقه جنگی ایثاری و خانواده شهدا دیگر چه امتیازی هست خواهشا مسیولین بخود بیاید و احکام کارکنان را اصلاح نماید و این طوری که شما پیش می روید زندگی برای همه معنا ندارد و شما هم دراسایش نخواهید بود شهری خوب است اطرافش خوب باشد
کاش به جنگ نمی رفتم با ایثارگری رسمی نمی شدم که تا آخر عمر بدبخت شدم با سی وهفق ۳۷ سال سابقه بیمه نمی توانم باز نشست بشم پیامک بیمه من پارسال ۹۹۹۹۹۹۹تومان ودر سال ۴۰۴ مبلغ یازده ملیون ششصد هزار تومان است در حالیکه بیمه کارکر مثل من ۲۰ملیمن است جخالت نمیکشند مسو لین کشوری
کاش به جنگ نمی رفتم با ایثارگری رسمی نمی شدم که تا آخر عمر بدبخت شدم با سی وهفق ۳۷ سال سابقه بیمه نمی توانم باز نشست بشم پیامک بیمه من پارسال ۹۹۹۹۹۹۹تومان ودر سال ۴۰۴ مبلغ یازده ملیون ششصد هزار تومان است در حالیکه بیمه کارکر مثل من ۲۰ملیمن است جخالت نمیکشند مسو لین کشوری
سلام وقت بخیر
آیا علاوه برسقف ۱۰ درصد پستهای سازماتی رعایت شرایط احراز هم اجباریست؟و اگر نیرویی مدرک تحصیلیش در شرایط احراز نبود چه میشود؟بخصوص در بخش اداری و مالی؟
همتون دروغ میگید و با این مثالها و صحبتها باز هم میخواهید مردم را فریب بدید از هر لحاظ و هر طور که نگاه کنید امکان نداره حقوق یک کارمند بازنشسته از حقوق یک بازنشسته کارگری کمتر باشد چرا نمیگویید که امکانات درمانی بازنشستگان صندوقهای کشوری و لشکری اصلا قابل مقایسه با بازنشستگان تامین اجتماعی نیست از لحاظ درمان تامین اجتماعی خدماتش صفر است در مقابل بقیه بازنشستگان همچنین امکانات رفاهی بقیه صندوقها در مقابل تامین اجتماعی در صورتی که تامین اجتماعی از لحاظ ثروت و قدرت از بقیه قوی تر است ولی متاسفانه از لحاظ خدمت رسانی صفر بخاطر اینکه تمام نمایندگان مجلس و تمام وزرا و کلا کلیه بازنشستگان طبقات فوقانی هیچ کدام بازنشسته تامین اجتماعی نیستند چون میدانند بازنشسته تامین اجتماعی بدبخت اگر شما پیدا کردی یک نماینده مجلسی یک وزیری یک وکیلی بازنشسته تامین اجتماعی باشه بخدا پیدا نمیکنی چون بازنشستگی تامین اجتماعی مخصوص قشر ضعیف و قشر کارگر و زحمتکش و کلا قشر سطح پایین جامعه است والسلام نامه تمام
سلام
سازمان تامین اجتماعی با بقیه فرق داره .مثال میزنم
کسی که مثلا شش میلیون بیمه رد میکنه و یکی دیگه مبلغ یک میلیون رد میکنه قطعا برابر نیستند .
در تامین اجتماعی مبلغ بیمه ای که شما در زمان اشتغال رد کردید بیانگر حقوق بازنشستگیتون هست .
درتامین اجتماعی اصلا سابقه ومبلغ بیمه پردازی ملاک حقوق بازنشستگی نیست ! وفقط دستورات حکومتی برای تامین اجتماعی ملاک است وضرب المثل (ازکیسه خلیفه خرج کردن)وبهترین سندخودمن وهزاران نفرمثل من هستندوالان فردی با۶سال سابقه بیمه پردازی و۴سال خریدسابقه با۶۰سال سن بازنشست شده و۱۵میلیون حقوق میگیره ومن باپرداخت سه برابری حقوق کارگرساده وسرپرست بودن و۳۵سال حق بیمه دادن ۳۰میلیون میگیرم که اگرسابقه ومبلغ بیمه پردازی مهم واصل بودمن بایددربرابرفردیادشده ۶۰میلیون حقوق میگرفتم .ولی دولت بانامگزاری حداقل بگیر وسایرسطوح دردوسال ریاست جمهوری رئیسی حقوق مارو۱۰درصدافزایش دادوحقوق حداقل بگیرهاوهمان ۱۰سال سابقه هارا۵۷درصدوسال گذشته وامثال هم تکرارکردودراصل ازحقوق مابراشت وبه حداقل بگیرداد!! به نظرمن هرکس بیشتراز۱۵سال به تامین اجتماعی پول بدهدانگارپولش را دور ریخته وداده دولت بخورد!! مادرکدام صندوق درکشورحداقل بگیروسایرسطوح داریم؟؟ این اگرنامش ظلم وستم ودزدی ازپس انداز۳۵ساله مانیست پس چیست؟؟ تمام صندوقهای بازنشستگی مناسبتی کارت هدیه وام دارندولی تامین اجتماعی فقط حقوق خالی است بدون ریالی کمک وتازه افزایش حقوقش هم فقط شامل پایه حقوق است نه دریافتی!! الانم دوماه گذشته نه افزایشی داریم نه چیزی ومثل هرسال ۵تا۸ماه طول میکشه تاپول بی ارزش بشه وحقوق ماروقانونی بدهند! بروخداروشکرکن کارگرتوسری خورنیستی که همه ازبالاتاپائین حقتوبخورندواستعمارت کنند.
محاسبات شما اشتباه است.
در سال جاری درصد افزایش حقوق در صندوق بازنشستگی کشوری برای حقوق ۲۵ میلیونی ۳۳ درصد بوده نه ۲۰ درصد
همین محاسبه اشتباه را مبنای یادداشت خود قرار داده اید.
البته لزوم یکپارچه سازی صندوقهای بازنشستگی نکته مهمی است که متاسفانه سالهاست تعارض منافع و منفعت طلبی مانع انجام آن شده است.